rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Tuesday, September 20, 2011

Dari JPKZ Kepada JPKA




Gambar JPKZ sesi 10/11 berada di JPKZ sepanjang 2 tahun dan menjaga tiga blok siswa ( Zamrud, Nilam & Baiduri)....
banyak kenangan dan memori diantara kami.
walaupun tidak semua gambar tidak dapat dimasukkan dalam blog ni tetapi blog ini
akan terus menjadi kenangan kami semua (mesti sedih bile tengok dalam masa 4-5 tahun lagi)

Terima kasih diucapkan kepada penasihat kami iaitu Cik Eliza Natasha Abdul Latiff kerana sudi menjadi penasihat dan kakak kami. Telah banyak jasa kamu taburkan kepada kami..minta maaf sekiranya selalu terkecil hati, kena marah dan macam-macam lagi disebabkan kami..Jasamu akan kami kenang sampai bila-bila.

Tidak lupa juga kepada barisan Majlis Tertinggi JPKZ 10/11 yang diketuai oleh Nik Ahmad Farhan nik Mohamed Amin dibantu oleh Muhammad Amirrul Iqbal Muhammad Nasir yang ditemani oleh setiausaha yang rajin mencatit Muhammad Syazrin Zulfakar dan bendahari yang bertungkus lumus menjaga dan menjana kewangan JPKZ Muhammad Hazim Ridhwan Zulhainan..

Tidak ketinggalan juga, barisan-barisan exco yang terlibat dalam keluarga JPKZ 10/11:
1. Bila ada program atau majlis, orang ni paling sibuk dan paling banyak bercakap , Exco Korporat & Pengantarabangsaan ( Muhammad Asrul Zulkifli & sekretariat Fauzi Salim)
2. Tugasannya adalah menguruskan KIK dan menerapkan budaya 5S kat kolej, Exco Kepimpinan & Pembangunan (Muhammad Izzat Sulaiman & sekretariat Muhd Izwan Kasri)
3. Bila nak pinjam barang dari BPF dengan pasang barang je, orang ni paling mahir, Exco Tugas-Tugas Khas (Iqbal Ahamad & sekretariat Mohd Amir Syafiq Masruddin)
4. Pelajar sakit tak kira sakit apa-apa seperti batuk, luka ke mesti jumpa orang ni, Exco Kebajikan (Muhd Izwan Rahmat & sekretariat Muhd Fahmi Amran)
5.Bila ada majlis, mesti ada doakan? ada bacaan doa, mesti ada pembacanya. siapa lagi kalau bukan Exco Kerohanian & Modal Insan (Mohamad Fariq Abd Rahman & sekretariat Mohd Redzuan Haron)
6.Gambar, dia, dia,gambar, video, dia, dia, video, tugasan yang sebati dengan Exco Multimedia & Informasi (Danial Ruslan Pittaway & sekretariat Muhd Shahrul Nazreen Kudus)
7. Nak katakan hari-hari main futsal memang sesuai dengan jawatan yang dipegang walaupun untuk diri sendiri sahaja, Exco Sukan, Rekreasi & Kebudayaa (Muhammad Hafizi Ishak & sekretariat Wan M. Faizzuddin Wan Abdullah)
8. Si dia cukup sinonim dengan Roti dan penunggu setia bilik gerakan JPK, siapa lagi kalau bukan Exco Keusahawanan & Kerjaya (M.Ilham Sani Johari & sekretariat M. Arif Ahmad Rashid)
9. Kerja die buat Rush kat kolej, tutup lampu kat FC & DM slpas jam 11 mlm, Exco Keselamatan & Sahsiah (Hasbullah Harun & sekretariat Mohd Haziem Saiful Bahar)



Barisan-barisan AJK Blok Nilam & Baiduri tidak dilupakan juga.
AJK Nilam (Samerin, Izzat Izzuddin, Syed Abdul Rahman, Amin Afifi, Ahmad Fikri, Zaki Syukri, Farid Naharuddin, Zurkhanais & Hidayat Johari)
AJK Baiduri ( Faez Haziq, Ridzuan, Huzaid, Hanif, Syimir, Farhan, Razif, Amirul Hafizi, Farid, Fansyury, Azhar & Hisyam)

Pada semester Disember 2010- April 2011, kami berjaya menganjurkan beberapa program. Program yang wajib dijalankan setiap semester ialah College Overview Night, Bacaan Yassin, Mesyuarat Blok & 5S. Program yang lain kami jalankan pada semester tersebut ialah University Marathon(UNIMAR), Fesko (Karnival Keusahawanan -UNIONE), Liga Futsal Zamrud Edisi Ke-7, Sehari Bersama Terkenang Selamanya.

Semester berikutnya iaitu Mei -Oktober 2011 kami mula membahagikan tugasan membuat program wajib kepada AJK kerana ingin memberi pembelajaran & pengalaman kepada muka-muka baru kerana mereka akan menggantikan kami tidak lama lagi. Program yang kami jalankan selain program wajib ialah Kursus Pengurusan Jenazah, Family Day JPK & Le Tour De IPT.

Pada 11 September 2011, Annual Grand Meeting JPKZ telah diadakan. Tetapi sebelum itu, pada 17 Ogos 2011, INTERVIEW JPK telah diadakan. Pada tarikh keramat 11/09/11, JPKZ telah bertukar nama kepada JPKA setelah kami meletak jawatan. Kami adalah generasi terakhir menggunakan logo & nama JPKZ..

Berikut adalah senarai nama JPKA:
Presiden : Muhd Fahmi Amran
N.Presiden: siti suhailah Shukor
Setiausaha: Mohd Kharith Mosing
Bendahari: Mohd Izwan Kasri
Exco2:
1. Fauzi salim
2. Amir syafiq Masruddin
3. M. arif Rashid
4. Amizah Samad
5. Nabila Syuhada
6. Amer Faez Akhair
7. Shahrul Nazreen Kudus
8.Mohd Haziem Saiful Bahar

MT blok Nilam & Zamrud
Presiden : Muhd Samerin mohd shaari
N.Presiden: Izzat Izzuddin
Setiausaha: Mohd Amin Afifi
Bendahari: Mohd Farid Naharruddin

JPKB
Presiden : Muhd Farid mazlan
Setiausaha: Fansyury Ali Nordin
Bendahari: Wan Mohd Razif

Terdapat juga sekretariat dan AJK blok yang dipilih menjadi MT JPKM & JPNR

JPKM
Presiden : Mohd Redzuan Haron
Setiausaha: Syed Abdul Rahman
Bendahari: Mohd Zaki Syukri Rahman

JPNR
Presiden : Wan M. Faizzuddin
N.Presiden: M. Zurkhanais Zakaria
Exco:
1. Muhd Hidayat Johari
2. Ahmad Fikri Ibrahim

Akhir kata, selamat maju jaya kepada semua JPK baru. walaupun berada ditempat yang lain, dan x sama seperti dulu yang dimana JPK khusus satu jenis. Skang ni Kamu sudah Bergabung lelaki dan perempuan dalam satu JPK, Oleh itu ,jangan lupa yang kamu semua berasal dari keluarga JPKZ. Berjuanglah dan majulah bersama-sama saudara kamu. Yang berat sama dipikul, yang ringan sama dijinjing. jatuh bangun biar bersama dan susah pun bersama. jangan tinggal kawan2 kamu keseorangan menghadapi masalah, bantulah dia agar kamu berjaya bersama-sama. Semoga teguh Dijalan Perwakilan.


No comments:

Post a Comment

ThAnKs FoR CoMmEnT.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post-mail address

Jawatankuasa Perwakilan Kolej Zamrud,
Unit Pengurusan Kolej Zamrud,
Pejabat Peng. Kolej Tingkat 1, Kolej Zamrud,
Universiti Teknologi MARA Kampus Pulau Pinang.
emel : jpkz_uitmpp@yahoo.com
web : www.jpkz-uitmpp.blogspot.com